Bekendmaking voorgenomen verkoop in het kader van het project DunantStaete in het centrum van Hillegom

dinsdag 18 oktober 2022
overige overheidsinformatie

Vanwege het gelijkheidsbeginsel -dat strekt tot het bieden van gelijke kansen- maakt de gemeente Hillegom bekend voornemens te zijn het gemeentelijk pand, plaatselijk bekend als Hoofdstraat 126-128 te Hillegom, kadastraal bekend gemeente Hillegom sectie A nummer 8028, groot 210 m2 te verkopen aan de maatschap DunantStaete Properties.

Motivering grondverkoop

Burgemeester en wethouders zijn van mening dat slechts één serieuze gegadigde in aanmerking komt voor de aankoop van het gemeentelijk pand. De gemeente acht de voorgenomen een-op-een verkoop aan DunantStaete Properties, zonder selectieprocedure, toelaatbaar omdat:

• -

het pand destijds door de gemeente is aangekocht uit strategische overwegingen met het oog op de beoogde centrumplantonwikkeling in het hart van het centrumgebied aan de zuidzijde van het Henri Dunantplein;

• -

het project DunantStaete in belangrijke mate bijdraagt aan de herontwikkeling van het centrum van Hillegom;

• -

gelet op de cruciale ligging van het pand, het noodzakelijk is om het pand in eigendom over te dragen aan DunantStaete Properties, zodat het pand kan worden ingebracht en onderdeel wordt van het project;

• -

de gemeente reeds lange tijd voor de totstandkoming van het Didam arrest in onderhandeling is met DunantStaete Properties over het project DunantStaete en de inbreng van het pand.

Reageren

Tegen de voorgenomen verkoop kunnen geen zienswijzen, bezwaren of beroep in de zin van de Awb worden ingediend c.q. ingesteld. Mocht u zich niet kunnen verenigen met de voorgenomen verkoop en merkt u zichzelf aan als belanghebbende (te weten: een gekwalificeerde gegadigde partij die beschikt over de bovengenoemde potenties om het project zelfstandig in ontwikkeling, realisatie en exploitatie te nemen), dan dient u dat in het kader van de voortgang van het project kenbaar te maken binnen een termijn van 20 dagen na publicatie van deze bekendmaking. Deze termijn merken wij aan als vervaltermijn.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Arjan Stegeman van team Planvorming via 14 0252 of via e-mail: A.Stegeman@hltsamen.nl.