Burgemeester en wethouders van Hillegom,
Overwegingen ten aanzien van het besluit
Overwegende dat:
-
•
de Prins Bernhardstraat onderdeel is van de centrumplannen in Hillegom;
-
•
uit het ontwerp- en participatieproces in 2018 en 2019 wijzigingen voortkomen die betrekking hebben op de inrichting en het gebruik van de openbare ruimte;
-
•
op 28 juni 2018 de gemeenteraad het uitvoeringsprogramma/-plan heeft vastgesteld waarin deze ontwerpkeuzes en verkeersmaatregelen zijn opgenomen;
-
•
het volgen van de rijrichting niet doelmatig is door aanpassing van het kruispunt Prins Bernhardstraat - Hoofdstraat;
-
•
maatregelen worden genomen om de veiligheid, bruikbaarheid, vrijheid van het verkeer te waarborgen;
-
•
maatregelen zijn conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994;
-
•
het verkeersbesluit met kenmerk Z-20-128037 wordt vastgesteld.
Het besluit
Besluit:
-
•
tot opheffen van het gebod tot het volgen van de rijrichting vanaf de Prins Bernhardstraat richting de Hoofdstraat;
-
•
hiervoor ter plaatse bord D4 wordt verwijdert, tegenover Prins Bernhardstraat nr. 2, conform bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990;
-
•
-
•
treed in werking op grond artikel 27, van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) met ingang van de dag, nadat een termijn van zes weken na de dag waarop het besluit is bekend gemaakt, is verstreken.
Bijlagen:
-
•
2D-VRH-50007-v2.0 (gewijzigde tekening verkeersbesluit - nieuwe situatie)
-
•
2D-VRH-50008-v2.0 (tekening verkeersbesluit - oorspronkelijke situatie)
Hillegom, 11 mei 2020.
Namens burgemeester en wethouders van Hillegom,
Medewerker team Beleid en Inrichting, domein Buitenruimte,
dhr. A. Kranenburg
Mededelingen
Juridisch kader:
-
•
op grond van artikel 18, lid 1, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994); en
-
•
gezien het “Algemeen besluit (financieel) mandaat, volmacht en machtiging gemeente Hillegom 2019”, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders, mandaat en bevoegdheden te verlenen aan het Bestuur HLTsamen, en ondermandaat aan de medewerker domein Buitenruimte voor het nemen verkeersbesluiten;
-
•
op grond van artikel 24, lid a, van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) worden verkeersbesluiten genomen na overleg met een gemachtigde van de korpschef, de verkeersadviseur van de politie eenheid Den-Haag; en
-
•
wordt het verkeersbesluit conform artikel 26 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) bekend gemaakt door publicatie in de Staatscourant.
Bezwaar- of beroepsclausule:
-
•
belanghebbenden kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht, binnen zes weken na de datum van deze bekendmaking, tegen het hiervoor genoemde besluit een schriftelijk gemotiveerd bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Hillegom, Postbus 32, 2180 AA Hillegom;
-
•
het bezwaarschrift moet op grond van artikel 6:5 van de Algemene wet bestuursrecht ten minste bevatten:
-
•
handtekening van de indiener;
-
•
-
•
-
•
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
-
•
de gronden waarop het bezwaarschrift rust (motivering).
-
•
het indienen van een bezwaarschrift heeft op het betreffende besluit geen schorsende werking;
-
•
indieners van een bezwaarschrift kunnen de voorzieningenrechter van de rechtbank verzoeken een voorlopige voorziening te treffen, indien onverwijlde spoed dat, gelet op de betrokken belangen, vereist. Dit verzoek moet eveneens gemotiveerd zijn en worden ingediend bij de voorzieningenrechter van de rechtbank, postbus 20302, 2500 EH ’s-Gravenhage. Hiervoor is griffierecht verschuldigd. Een kopie van het ingediende bezwaarschrift moet hierbij worden meegezonden.