Ga naar de inhoud

WET GELUIDHINDER saneringprogramma restant Hillegom

Publicatiedatum:
dinsdag 2 augustus 2022
Originele publicatie downloaden:
Download het PDF bestand
Type bekendmaking:
overige overheidsinformatie



WET GELUIDHINDER saneringprogramma restant Hillegom

De staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat maakt bekend dat zij bij besluit van 13 april 2022, kenmerk BSV/22/00107, met toepassing van artikel 90, tweede, derde, vierde en vijfde lid, van de Wet geluidhinder, de ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting heeft vastgesteld die de gevels van woningen gelegen aan de wegen "Bartenweg, Beeklaan, Leidsestraat en Noorder Leidsevaart" te Hillegom, gemeente Hillegom, vanwege de wegen "Bartenweg, Beeklaan en Leidsestraat" mogen ondervinden.

Met toepassing van artikel 90, vijfde lid, van de Wet geluidhinder heeft zij bij voornoemd besluit tevens de maatregelen vastgesteld die strekken tot het terugbrengen van de geluidsbelasting, vanwege de wegen "Bartenweg, Beeklaan en Leidsestraat", binnen de woningen voor zover niet wordt voldaan aan de in artikel 111b, derde lid, van de Wet geluidhinder genoemde binnenwaarde van 43 dB.

Het besluit en de daaraan ten grondslag liggende stukken liggen met ingang van 3 augustus 2022 gedurende de bezwaartermijn ter inzage bij:

 

  • 1.

    het gemeentehuis, Hoofdstraat 115 in Hillegom. Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak.

  • 2.

    het Bureau Sanering Verkeerslawaai (Steinhagenseweg 2d te Woerden) gedurende werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur. Mocht u van deze laatste mogelijkheid gebruik willen maken dient u vooraf telefonisch contact op te nemen met het Bureau Sanering Verkeerslawaai (0348 – 487 450).

  • 3.

    op de website van de Omgevingsdienst West-Holland www.odwh.nl/actuele-dossiers (dossiernaam: Saneringsprogramma Restant Hillegom).

Tot het besluit behoort een lijst van de betrokken woningen met de daarbij vastgestelde ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting.

Tegen genoemd besluit kunnen belanghebbenden een bezwaarschrift indienen. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt, op grond van artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht, zes weken. Deze termijn vangt aan met ingang van de dag na die waarop het besluit door middel van publicatie bekend is gemaakt. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan:

De staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

p/a Bureau Sanering Verkeerslawaai

Postbus 97

3440 AB WOERDEN

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en bevat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar.

Ga naar het begin