24-06-2024: Veteranen ontvangen bijzondere gast op de Hillegomse veteranendag

De jaarlijkse veteranendag van Hillegom is elk jaar één week voor de nationale veteranendag.

De gemeente organiseert deze dag voor de Hillegomse veteranen uit respect voor hun inzet. Verbinding tussen veteranen is belangrijk en daar draagt de gemeente graag aan bij. Dit keer ontmoetten de veteranen elkaar in de Wateroren van Hillegom. De dag werd bezocht door 34 genodigden.

Voor deze dag was een speciale gast uitgenodigd: veteraan Maaike Hoogewoning.

Maaike Hoogewoning, winnaar van de witte anjer, is Afghanistanveteraan, militair en operatieassistent. Zij heeft een indrukwekkend boek geschrevenen: ‘Oorlog in de operatiekamer’ waarin zij haar ervaringen beschrijft tijdens haar uitzending naar Afghanistan.

Nadat burgemeester Arie van Erk iedereen welkom heette heeft Maaike haar ervaringen met de Afghanistan missie gedeeld met onze veteranen.

Maar dat was nog niet alles.

Het Nederlands Veteraneninstituut presenteerde interactieve informatiepanelen. Via het scherm konden de aanwezigen gebieden op het paneel aanklikken. Via stemgeluid werd uitleg  gegeven over de missie in dat specifieke gebied.

De sfeer tijdens deze bijeenkomst was zoals altijd saamhorig. De aanwezigen hebben deze dag zeer gewaardeerd. Vooral de ervaringen van Maaike Hoogewoning hebben een grote indruk achtergelaten.

Zoals gebruikelijk werd aansluitend aan de bijeenkomst de ‘Blauwe Hap’ aangeboden.