Ga naar de inhoud

Onze huisregels

We vinden het belangrijk dat iedereen zich prettig voelt in ons gemeentehuis en dat u tevreden bent over een bezoek bij ons. Een prettige omgeving maken we samen. Voor uw en ons gevoel van veiligheid hebben we daarvoor huisregels opgesteld. Regels die gelden voor bezoekers en medewerkers.

  • Drugs of alcohol zijn niet toegestaan in het gemeentehuis. Tijdens officiĆ«le ontvangsten en recepties is het gebruik van alcohol toegestaan in specifieke ruimtes van het gemeentehuis.
  • Er geldt een niet-rokenbeleid in het gemeentehuis.
  • Met zijn allen zorgen wij ervoor dat we ons fatsoenlijk gedragen tegenover elkaar en met respect. Dat betekent niet schelden, dreigen, discrimineren, met stemverheffing spreken, geen activiteiten verstoren en agressie en geweld (fysiek en verbaal) gebruiken, en niet met voorwerpen gooien en/of vernielingen aanrichten.
  • Het is niet toegestaan met slag-, steek-, vuurwapen(s) of explosieven binnen te komen. In voorkomende gevallen en/of bij twijfel hebben wij het recht om in uw tas, koffer of pakketje te kijken.
  • Wij vragen u niet luid te telefoneren in het gemeentehuis en uw smartphone niet te gebruiken aan de balies als een medewerker u helpt.
  • Wij verzoeken u om u niet langer dan nodig in het gemeentehuis op te houden.
  • Gezicht bedekkende kleding is niet toegestaan.
  • Maakt u tijdens uw bezoek aan het gemeentehuis een foto, film- of geluidsopname waarop een bezoeker of medewerker te zien of te horen is? Dan bent u in verband met privacy van onze bezoekers en medewerkers verplicht hier vooraf toestemming voor te vragen.
     

Wat u van ons mag verwachten

  • Wij zijn klantgericht en staan u deskundig, vriendelijk en met respect te woord.
  • Onze informatie is vindbaar en actueel.
  • Wij respecteren uw privacy.
  • Wij handelen uw afspraak netjes en op tijd af. U mag ons daaraan houden.
  • Uw verbetertips nemen we serieus.
     

Wat wij van u verwachten

  • Hoe beter u zich voorbereidt, hoe sneller we u kunnen helpen.
  • Maak altijd een afspraak; dit kan via de website of per telefoon.
  • Hulp- en geleidehonden zijn welkom in het gemeentehuis. Het meebrengen van andere
    (huis)dieren is niet toegestaan.
  • Skate(board)s, skeelers, fietsen, steps of aanverwante zaken blijven buiten.
     

Toezicht en maatregelen

Wij letten er op dat iedereen zich aan de huis- en gedragsregels houdt. Bij het overtreden van de huisregels kunnen wij passende maatregelen nemen door:

  • U aan te spreken op uw gedrag;
  • U niet verder te woord te staan en u te verzoeken het gebouw te verlaten;
  • Een schriftelijke waarschuwing uit te reiken of naar uw huisadres te sturen;
  • Het tijdelijk stoppen van de dienstverlening dan wel het aanbieden van aangepaste dienstverlening;
  • Bij herhaling en bij ernstige delicten de toegang tot de gemeentelijke gebouwen voor een bepaalde periode te ontzeggen;
  • Een combinatie van bovenstaande.

Bij bedreiging, geweldsdelicten of bij materiƫle schade wordt altijd de politie ingeschakeld voor het opmaken van een Proces-verbaal en het doen van aangifte. Alle schade wordt op de dader verhaald. Indien wij het vermoeden hebben dat u een verboden voorwerp bij u heeft, wordt u verplicht dit te tonen. Als het desbetreffende voorwerp daadwerkelijk een verboden voorwerp blijkt te zijn, wordt de politie ingeschakeld.

Ga naar het begin