De reacties van de bewoners zijn gebruikt om het plan te verbeteren. Ook is er gesproken met de scholen in de buurt. Het schetsontwerp is ook voorgelegd aan nood- en hulpdiensten en de nieuwe busmaatschappij Qbuzz. Na deze gesprekken zijn er een aantal punten veranderd in het voorlopig ontwerp:
- Aan beide kanten van de weg komen schuine randen.
- Om te zorgen voor minder verkeersdrukte bij de Brede School, verplaatsen we de bushalte Oranje Nassauplein naar een andere plek. De bushalte verplaatst naar de Valckslootlaan (ter hoogte van het Prinses Margrietplantsoen).
- Over de hele weg komen fietsstroken in rood asfalt en de rest van de weg krijgt een ‘’streetprint’ (een patroon in het asfalt).
- Tussen de Weeresteinstraat en de Mariastraat vervallen de parkeervakken tegenover de percelen 13 t/m 29.
- Op het stuk tussen de Mariastraat en de Meidoornstraat (ter hoogte van perceel 59 en tegenover de percelen 55-59) komen extra parkeerplekken.
- Bij de school komen er ‘’Kiss & Ride’’ parkeerplaatsen (plekken waar ouders snel hun kinderen kunnen afzetten of ophalen).
- De "Nijntje" hekjes worden verplaatst rondom de kruising Lijsterbeslaan/Prinses Irenelaan. Hierdoor wordt het veiliger om over te steken.
- De plek voor voetgangers om over te steken wordt verplaatst vanaf de kruising richting de school.
- Een parkeerplek ter hoogte van perceel 37 gaat weg, zodat er beter zich is als je de weg oprijdt.
- Ten westen van de kruising Mariastraat komt een oversteekplek voor voetgangers. De andere oversteekplekken op deze kruising gaan weg.